מתי יש לבצע בדיקת פוריות לגבר?

תוכן עניינים

בדיקת פוריות לגבר הינה בדיקה בה בוחנים את מצבו הפריוני של הגבר, ומבצעים בדיקות זרע על מנת להבין האם יש משקל לבעיות של הגבר במקרים של קושי בכניסה להיריון של בני זוג. ישנם מקרים רבים בהם מטופלים מופנים אל בדיקת פוריות לגבר, גם מקרים בהם בני זוג חווים קושי בכניסה להיריון וכל הבדיקות של האישה יוצאות תקינות, וגם מקרים של גברים אשר עברו תהליכים שיכולים להשפיע על ספירת הזרע שלהם ולכן רוצים לדעת מה מצבם, כמו גברים שעברו הקרנות, תאונה או טראומה קשה ועוד.

אם קיבלתם הפניה לבצע בדיקת פוריות לגבר, אנחנו כאן בשבילכם.

אין ממה לחשוש

גברים רבים אשר מקבלים הפניה לצורך בדיקת פוריות לגבר חוששים מאוד. מדובר בבדיקה שללא ספק יכולות להיות לה השלכות משמעותיות מאוד על האדם ולכן רבים חוששים ממנה. יחד עם זאת, כל עוד אתם פונים אל אנשי מקצוע מומחים בתחום, כמו מעבדות ד"ר יונה ברק, אתם יכולים להיות רגועים יותר.

זכרו כי לחץ יכול להיות גם הוא גורם משפיע על התוצאות של בדיקת פוריות לגבר ולעיתים פענוח בדיקת זרע יכול לגלות תוצאות שונות בכל פעם מחדש בשל מצבו האישי של המטופל. לכן חשוב לפנות אל מומחים בתחום אשר יסייעו לכם לעבור את התהליך בצורה רגועה יותר ולהכין אתכם לקראת הבדיקה באופן הטוב ביותר.

מה עושים לאחר מכן?

לאחר שהתקבלו תוצאות הבדיקה, עליכם לחזור אל המעבדה לקבלת תשובות מפורטות וייעוץ אישי בהתאם לתוצאות. לעיתים ייתכן כי תתבקשו לבצע בדיקה חוזרת, שכן כאמור – תוצאות בדיקת הזרע יכולות להיות מושפעות גם מגורמים חיצוניים וסביבתיים ולא תמיד בשל בעיות פוריות של הגבר ספירת הזרע יוצאת נמוכה, ולכן חשוב מאוד במקרים רבים לבצע בדיקה חוזרת, ולעיתים אפילו בדיקה שלישית, וכך הרופאים יכולים לקבל תמונת מצב מדויקת ונכונה יותר על מצבו של המטופל.

בהתאם לתוצאות הללו, יקבע הטיפול הנכון ושיטות הטיפול אשר יכולות להתאים למטופל ולסייע לו לפתור את הבעיה.

ד"ר יונה ברק
ד"ר יונה ברק

עוסקת בתחום זה כ-35 שנה. ממייסדי התחום בארץ ובעולם.
שותפה ביצירתם של כ- 30 אלף ילדים בארץ ובעולם.

קרא עוד אודות ד"ר יונה ברק
נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר
ד"ר ברק בטלוויזיה