ספירת זרע נמוכה

תוכן עניינים

במקרים רבים מתגלה כי זוגות אשר מנסים להיכנס להיריון לא מצליחים בזאת בשל ספירת זרע נמוכה של הגבר. לכן, כיום ישנן בדיקות מדויקות אשר סופרות את הזרע ובוחנות את האיכות שלו, וכך מאפשרות לבני הזוג למצוא את הפתרונות הנכונים ביותר עבורם בכדי להרות באופן תקין.

כיום מחקרים מוכיחים כי בכ 35% מהמקרים בהם זוגות חווים בעיות פריון, הבעיה היא מהצד של הגבר. בדיקת זרע, שהינה הבדיקה העיקרית אשר מאפשרת לזהות בעיות פוריות של הגבר, סופרת את הזרע לכל נפח של נוזל זרע, ובכך מאפשרת לדעת האם הגבר סובל מבעיה של ספירת זרע נמוכה, מבעיה מבחינת התנועתיות של הזרע או צורה שאינה תקינה.

מהי ספירת זרע נמוכה?

כאשר בוחנים בדיקת זרע, מתייחסים לכמה פרמטרים:

  • נפח הזרימה – 1.5 סמ"ק ומעלה נחשבים כערכים תקינים.
  • ריכוז תאי הזרע – ערכים של בין 20 מיליון לבין 150 מיליון לכל 1 מ"ל של נוזל זרע הינם תקינים. ערכים נמוכים יותר מעידים על ספירת זרע נמוכה.
  • אחוז הזרע אשר נמצא בתנועה – זיהוי של 40% ומעלה מהזרעים בתנועה לאחר 4 שעות ממועד השפיכה.
  • צורת תאי הזרע – בחינה של אחוז התקינים מתוך הסך הכללי.

חשוב להבין כי ישנן מעבדות בעלות שיטות בחינה שונות, ולכן חשוב לפנות אל מעבדות מומחיות בתחום ולוודא כי התוצאות של הבדיקה תקינות ביחס לשיטות המקובלות באותה מעבדה. לרוב, כדאי לבצע לפחות שתי בדיקות ולעיתים אפילו אחת או שתיים נוספות בכדי לקבל תמונת מצב מדויקת ונכונה, שכן יכולים להיות גורמים חיצוניים אשר משפיעים על איכות הדגימה וספירת הזרע באופן זמני, כך שתוצאות של ספירת זרע נמוכה בבדיקה אחת, יכולות להיות שונות בבדיקה אחרת.

מה אפשר לעשות?

כאשר התוצאות מגלות ספירת זרע נמוכה חשוב להתייעץ עם רופא מומחה. ד"ר יונה ברק הינה מומחית בתחום ומתאימה לכל מטופל את הטיפול הנכון והמדויק ביותר עבורו בהתאמה למצב ממנו הוא סובל ולמצב הבריאותי הכללי שלו, ומלווה אותו לאורך כל הדרך, עם פתרונות מתקדמים ואיכותיים אשר יובילו אותו לחבוק ילד משלו.

 

ד"ר יונה ברק
ד"ר יונה ברק

עוסקת בתחום זה כ-35 שנה. ממייסדי התחום בארץ ובעולם.
שותפה ביצירתם של כ- 30 אלף ילדים בארץ ובעולם.

קרא עוד אודות ד"ר יונה ברק
נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר
ד"ר ברק בטלוויזיה